פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

חוק סיעוד – כל מה שחשוב לדעת

חוק סיעוד, מבין החוקים החשובים ביותר שנחקקו במדינה, מבטיח גמלת סיעוד למבוגרים באוכלוסייה, לבני גיל הזהב שיצאו לפנסיה. מטרתו העיקרית של החוק היא להקל על אותם קשישים, הן במסגרת השתלבותם בקהילה והן בחיי היום יום שלהם בעזרת גמלה מיוחדת, אותה מקבלים החל מגיל הפרישה. אין הכוונה כאן לסכום כסף כלשהו, כי אם לשירותים שונים, העומדים לרשותם של המבוגרים, כמו שירותי סיעוד, מוצרים שונים שיכולים לסייע להם בביצוע פעולות יום יומיות שונות ועוד. את כל אלה ניתן לממש על ידי פנייה לשירותי הסיעוד ומילוי הטפסים הרלוונטיים.

מהם התנאים לקבלת הגמלה

כדי לקבל את מגוון השירותים, העומדים לרשות הקשיש, עליו לעמוד במספר תנאים. ראשית, על הקשיש להגיע לגיל הפנסיה, כפי שקובע החוק במדינה: נשים-62, גברים-67. שנית, על הקשיש המעוניין לממש את זכויותיו, להתגורר בבית אבות שאיננו מוסד סיעודי או בביתו (מחלקה סיעודית, במקרה זה וגם בית אבות המוגדר כמוסד סיעודי שוללים מהקשיש את האפשרות לקבלת את הגמלה נכון להיום). תנאי נוסף, לקבל הגמלה קשור להכנסותיו של הקשיש. אם הכנסותיו עוברת את גובה ההכנסה הממוצעת באותה שנה במשק, תקוצץ גמלתו ב-50 אחוז.

כאשר הקשיש מקבל קצבה אחרת, כמו קצבת נכות כללית או כל קצבה אחרת שהיא מהמוסד לביטוח לאומי, לא יוכל לקבל גם את גמלת סיעוד. יהיה עליו, במקרה כזה, לבחור באחת מתוך הקצבאות שעומדות לרשותו. פרמטר נוסף, שגם הוא נלקח בחשבון הוא תפקודו של הקשיש. כדי שיקבל סיוע מגורם מוסמך ומקצועי, יבחן תפקודו, האופן שבו הוא מבצע את פעולות היום יום. במידה ונמצא כי הוא אכן מתקשה בביצוען וזקוק לסיוע או להשגחה, יקבל הקשיש עזרה בביתו (מספר שעות בכל יום, בהתאם למצבו).

על השירותים הניתנים לקשישים במסגרת החוק

במסגרת חוק סיעוד זכאים הקשישים למגוון של שירותים. הם זכאים לקבל סיוע של מטפלת ישראלית סיעודית שתעזור בביצוע פעולות שונות בבית, כמו להתלבש, לאכול, להתרחץ ועוד. הם זכאים לקבל שירותי כביסה, הם זכאים לקבל אספקה של מוצרי ספיגה – חיתולים למבוגרים, הם זכאים למשדר מצוקה בביתם (התקנה וגם תפעול), זכאים למימון ביקורם במרכזי היום לקשיש וגם להשתתפות במימונו של עובד זר סיעודי. קשישים הזקוקים לסיוע רב בביצוע פעולות היום יום, יקבלו 9 שעות ו-3/4 בכל שבוע. קשישים התלויים במידה רבה באחרים, יקבלו 16 שעות לכל שבוע ו-3 שעות נוספות אם הם מעסיקים עובד סיעודי ישראלי. קשישים התלויים לחלוטין באחרים, יקבלו 18 שעות שבועיות ועוד 4 שעות בכל שבוע לעובד סיעודי.

מימוש זכויותיו של הקשיש בכל הקשור לחוק הסיעוד נעשה ישירות דרך המוסד לביטוח לאומי. יש לפנות אליו ישירות, למלא את הטפסים הרלוונטיים ומשם להמשיך לשלבים הבאים עד לקבלת מלוא הזכויות המגיעות לאותו קשיש.

Facebook