פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

מהו בית חולים סיעודי?

לא תמיד החיים משחקים לטובתנו, לעתים אנו מגיעים למצב שבו אנו צריכים להישען על טוב לבם של אחרים, של בני משפחה, המדינה וכיוצ״ב, אחד מהמצבים הללו הוא היות האדם מקרה סעודי, בין אם מדובר בקשיש בא בימים או אדם ללא יכולת ביצוע פעילויות יום יומיות סטנדרטיות, המצב אף פעם אינו נעים ואף מתסכל, אבל יש לכך פתרון, הפתרון הוא בית חולים סעודי.

מה זה בעצם בית חולים סיעודי?

בית חולים סיעודי הוא בית חולים לכל דבר עם רופאים מכל התחומים, מנתחים, אחיות ואחים כמו בכל בית חולים, אבל עם יכולות ואמצעים לטיפול בנזקקים בין אם אלו קשישים שאין ביכולתם לטפל ולסעוד את עצמם ואו באוכלוסיה בעלת קשיים סעודיים כאלו או אחרים כמו מחלות פיזיות שונות בדרגות שונות, דוגמת ניוון שרירים מתקדם ועוד.

בית החולים המדובר צריך לפעול עם רישיון ייחודי לכך, בדרך כלל בבית חולים כזה רמת ההשגחה גבוהה יותר כלפי החולה, מכיוון שחולים זקוקים לתשומת לב רבה, בית החולים לרוב יהיו מאובזרים במכשור המתאים ובמקומות מסוימים ניתן לבקש תכנית טיפול שונות, טיפולים אישיים ועוד..

למי מיועד בית חולים סיעודי?

אז כידוע לרוב חתך האוכלוסייה הפוקד את בתי החולים הסעודיים הם קשישים, מגיע היום (לא לכולם) והרגרסיה משתלטת עלינו וכך הקשיש אינו מסוגל לדאוג לעצמו, חתך אוכלוסיה נוסף הם חולים החולים במחלות שונות שגם אין להם אפשרות לסעוד את עצמם ואו כאלו שעברו תאונות דרכים והתפקוד המוטורי שלהם לקוי, ישנם אף מקרים של פגיעות בנפש, פגיעות קוגניטיביות, אנשים הזקוקים להשגחה תמידית.

הקריטריון עומד לרוב על 50 אחוז של אי תפקוד ואי ביצוע של פעילויות יום יומיות כמו להתרחץ לבד, לאכול ולשתות, לשלוט על הסורגים להתלבש ולהתפשט, להתרומם לשכב ועוד.

ישנם פציינטים נוספים שעונים על הקריטריונים בית החולים, נקראים סיעוד מורכב, זהו חולה סיעודי הזקוק לטיפול רפואי סביב השעון וחייב להיות תחת השגחת רופא בכל עת.

איך בחורים את בית החולים הסיעודי?

אז קודם כל חייב שיהיה בית חולים עם רישיון מטעם משרד הבריאות, אין מקום לפשרות. מומלץ שהבית חולים יהיה נגיש למשפחה ולקרובים באשר הם, קרוב למקום המגורים.

לפני בחירת בית החולים, בדקו אם מגיע לכם מימון מהמדינה, לעתים מגיע, שימו לב שלא כל בית חולים מאפשר קבלת מימון, בתי חולים סיעודים פרטיים לא תמיד מקבלים.

אחרי שקיבלתם אישור לטיפול רפואי סיעודי, בדקו את המתקנים, היכנסו לבית חולים כדי לבדוק את התנאים, ראו את המכשירים אם הם חדישים או לא, שוחחו עם הרופאים עם האחיות וקבלו את הרושם שבית החולים נותן.

סיכום

להיות במצב של חוסר אונים, מצב של אי יכולת תפקוד מוטורית זה לא כיף בלשון המעטה, אף אחד אינו רוצה במצב כזה, אבל שאין ברירה, אז יש ברירה, בית חולים סיעודי.

Facebook