פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

שאלות בריפוי בעיסוק

מהם תחומי הטיפול של ריפוי בעיסוק?

ריפוי בעיסוק עוסק בשיפור/שימור יכולות קוגניטיביות, שיפור/שימור תפקוד ידיים וטווחי תנועה, שמירה על מילוי זמן פנוי (משמש לשמירה גם על יכולות קוגניטיביות ותפקודיות). שיפור/שימור יכולות תפקוד ADL. כמו כן בעת צורך בניית סדים, כריות לידיים.

אילו פעילויות תעסוקה קיימות במוסד?

פעילויות פרטניות, קבוצתיות, יצירה. חוג בישול חגיגת ימי הולדת, חגיגת חגים. פעילויות נגינה, חוג בע"ח. פעילויות מתנדבים ועוד..

מה זה ריפוי בעיסוק?

מקצוע שיקומי-טיפולי, אשר מטרתו לאפשר השתתפות מרבית בתפקודי היומיום. לכל מטופל אשר מתקבל למחלקה מתבצעת הערכה תפקודית, מוטורית, תחושתית וקוגניטיבית, ובהתאם לכך נקבעת תכנית טיפול בריפוי בעיסוק. ריפוי בעיסוק עובד בשילוב עם שאר מקצועות הפרא-רפואיים, כאשר הם משלימים זה את זה ועובדים בשילוב על מנת להוביל את המטופלים לרמת תפקוד גבוהה יותר. בריפוי בעיסוק יושם דגש על תפקוד, למשל- תרגול לבוש, סיוע בהתאמת אביזרי אכילה, תרגול בישול ועוד. יתר על כן, ריפוי בעיסוק מטפל בפן הקוגניטיבי (התמצאות, תהליכי חשיבה, זיכרון ועוד).

לכמה טיפולים בשבוע זכאי מטופל בשיקום?

מטופלים בשיקום נוירולוגי זכאים ל- 5 טיפולים בשבוע בני 45 דק' כל אחד. מטופלים בשיקום אורתופדי או כללי זכאים ל- -2 טיפולים בשבוע בני 30 דק' כל אחד. חשוב לציין שישנם שינויים בכמות הטיפולים בהתאם לצרכיו של כל מטופל באופן אישי.

מהו תפקידה של מדריכת התעסוקה?

לכל מחלקה מדריכת תעסוקה, אשר נמצאת במחלקה במהלך שעות הבוקר. צוות מדריכות התעסוקה מציע למטופלים מגוון הפעלות פרטניות וקבוצתיות, כגון אקטואליה, קבוצת התעמלות, שירה בציבור, בינגו. בסיוע של צוות הריפוי בעיסוק מתבצעת התאמה של התעסוקה לאופיו של כל מטופל.

מהי בדיקה קוגניטיבית?

כחלק מההערכה אשר מתבצעת בריפוי בעיסוק, מעבירה המרפאה בעיסוק אבחון הבוחן תהליכי חשיבה- התמצאות, זיכרון, קשב וריכוז, יכולת שיפוט, יכולות מילוליות ושפתיות. בהתאם לממצאי האבחון תתאים המרפאה בעיסוק את הטיפול למטופל באופן אישי.

כיצד להיערך לקראת השחרור הביתה?

למרפאה בעיסוק הסמכות להמליץ על התאמת דיור ו/או התאמת אביזרי עזר לתפקוד בהתאם לצרכי המטופל. לדוגמא- התאמת חדר המקלחת, מעברים, יד עזר, כף נעליים ועוד. כמו כן, כל מטופל ובני משפחתו מקבלים המלצות לקראת השחרור על מנת להתאים את ביתו של המטופל לבטיחות, עצמאות ומניעת נפילות.

כמה טיפולים מקבלים המטופלים בשבוע במחלקה שיקומית?

המטופלים מקבלים כל יום טיפולי פיזיותרפיה.

כמה זמן נמשך טיפול הפיזיותרפיה?

הטיפול נמשך 30-45 דקות טיפול פרטני בנוסף לזה המטופלים עם מוטיבאציה גבוהה ושיתוף פעולה תקין נכנסים בכל שעות היום ומתרגילים באופן עצמאי עם השגחת עוזרת הפיזיותרפיה

מה היא תקופת ההסתגלות?

משרד הבריאות מגדיר אותה כתקופה שנמשכת מיום כניסתו של המטופל למסגרת מוסדית ועד לכ-3 חודשים. כניסה למסגרת מוסדית מלווה בקשים התנהגותיים כגון אלה: דיכאון, חרדה, ירידה בתאבון, שינוי במצב רוח וכ"ד עד לנכונותו של המטופל לקבל את השתייכותו למסגרת החדשה.

איזה חלק נוטלת משפחה בטיפול בקשיש?

מוסדנו דוגל בגישה ליבראלית בה משפחה מהווה חלק מהטיפול במטופל. צוות סיעודי משתף את המשפחה לגבי ביצוע כל התערבות באמצעות שיחות אישיות, שיחות טלפון או באמצעות ישיבות צוות רב מקצועי. במידה וקיימת אי הסכמה/ אי הבנה של המשפחה לגבי טיפול מסוים צוות הסוציאלי מזמין את המשפחה לקחת חלק אקטיבי בישיבת צוות רב מקצועי, בה ידונו על מצבו של המטופל ויתקבלו החלטות על פיהן יפעל צוות המחלקה.

השירות הסוציאלי רואה לנכון מדי פעם לבדוק שביעות רצון מהטיפול, מיחס צוות המחלקה. הליך תיאום ציפיות מתקיים באמצעות ישיבת צוות רב מקצועי בה משפחה מתעדכנת לגבי מצבו הכללי של המטופל ולגבי תכנית הטיפול בו.

Facebook