מחלקה סיעודית א' בגולדנקייר נאות המושבה נועדה לקשישים, שזקוקים לסיוע סיעודי בפעולות
יומיומיות, כגון הלבשה, רחצה, הנעלה, האכלה ומעברים.
המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות, מציעה רמה גבוהה של טיפול רפואי וסיעודי הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות בסיוע כספי למימון האשפוז על ידי משרד הבריאות (קוד).
במחלקה סיעודית ב' פועל צוות רב מקצועי, אדיב ומיומן, החל מאח אחראי מחלקה והצוות הסיעודי
ועובדי משק, השירות הסוציאלי, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ותזונה. כלל הצוותים
עובדים בשיתוף פעולה מלא במטרה להשיג את מטרות הטיפול.
בקבלת יקיריכם למוסדנו תתקיים שיחת היכרות ראשונית עם רופא ואח/ ות אחראי/ת מחלקה לגבי מצבו של המטופל.
במהלך כחודש מיום הקבלה יבוצעו הפעולות הבאות:
- תיקבע שיחה לתיאום ציפיות עם הצוות הרב מקצועי
- יינתן טיפול פיזיותרפיה בהתאם למצב ומידת שיתוף הפעולה של יקירכם
- תתבצע בדיקה קוגניטיבית ראשונית על ידי מרפאה בעיסוק
- יתקיימו שיחות בירור ראשוני על ידי דיאטנית, קלינאית תקשורת (על פי צורך) ועו"ס.
מטפל עיקרי ואפוטרופוס: - חשוב שתגדירו איש הקשר הקבוע (המטפל העיקרי/ אפוטרופוס) איתו הצוות יהיה בקשר שוטף
- לסיוע בתהליך מינוי אפוטרופוס ניתן לפנות לעו"ס מחלקה
- תעודה רפואית למינוי אפוטרופוס לגוף תינתן על ידי רופא בכיר של המרכז הגריאטרי ללא עלות (ניתן להזמין דרך
עובדת סוציאלית במחלקה) - תעודה רפואית למינוי אפוטרופוס לרכוש נתן להזמין דרך המזכירות בתשלום
מסירת מידע רפואי/עדכון לגבי מצב רפואי נוכחי/תוכנית טיפול תינתן אך ורק לאפוטרופוס או למטפל העיקרי.
חל איסור מוחלט על מתן מידע מפורט באמצעות הטלפון.
סדר יום משוער במחלקה:
6:30-9:30 השכמה וטיפול אישי
09:00-12:00 פעילות תעסוקה וטיפולים פרטניים.
13:00-15:00 מנוחת צהריים
18:15-19:15 ארוחת ערב
19:30 הכנה למנוחת לילה
זמני ארוחות הינו כדלקמן:
בוקר: 7:30-9:30
ביניים: 10:00-11:00
צהריים: מ- 12:15
ביניים: 15:00-16:00
ערב: מ-18:15
הנחיות כלליות של המרכז הרפואי:
- עם קליטת יקירכם יש לדאוג ולחתום על חוזה אשפוז במזכירות המחלקה. יש להביא צילום תעודת זהות,
מסמכים רפואיים רלוונטיים, צו מינוי אפוטרופוס או ייפוי כח (במידה וקיים), כל מסמך אחר שיהיה רלוונטי לצורך קליטה רכה למוסד. - התקשרות עם מחלקה : זמינות טלפונית של צוות המחלקה משעה 11:00 בבוקר . מזכירות מחלקה משעה 8:00 עד 18:00. יש לחייג 4932* ולפעול בהתאם לנתב שיחות או לטלפון המחלקה במספר 08-9305311
- פניות הציבור: במוסד קיים תהליך מסודר של טיפול בפניות המשפחות והמטופלים. לכל פנייה ניתן לפנות במייל [email protected] או בטלפון 073-2456266 או בוואטסאפ שמספרו 052-3467063.
- ניתן לפנות גם לעובדת הסוציאלית של המחלקה במייל [email protected]
- אפס סובלנות לאלימות כנגד הצוותים שלנו – אנו עושים את המרב על מנת לטפל ביקירכם, במידה ונתקלתם בבעיה, אנא דווחו לאח /ות אחראי/ית מחלקה , לעו"ס או לשירות לקוחות – אנחנו תמיד כאן.
הנחיות בטיחות:
- המוסד אינו לוקח אחריות על אובדן חפצים אישיים וחפצי ערך) מכשירי שמיעה, שיניים תותבות, תכשיטים, טלפון נייד וכדומה).
- על פי נוהלי משרד הבריאות אין לשמור אוכל מבושל ,הן מהמוסד והן מהבית בסביבת המטופל (מיטה,שידה וכ'ו). אף על פי כן ניתן ומומלץ להביא ליקירכם אוכל מוכר וביתי לארוחה ספציפית בכלים חד פעמיים בלבד .
- דברי מזון שאינם מבושלים (מעדנים למיניהם ויבשים( או ארוזים בקופסא אטומה, ניתן לשמור בשידת המטופל
או במקרר המחלקה ובלבד שתוצמד מדבקה עם שם המטופל ותאריך פג תוקף . - יציאה מהמוסד מתאפשרת בליווי קרוב משפחה\מטפל בלבד ובאישור אחות במחלקה. יש להוציא אישור יציאה חתום על ידי האחות ולתת לשומר בכניסה/ לפקידת קבלה בזמן היציאה.
יובהר כי האחריות על שלומו של המטופל היא על בן המשפחה מרגע יצאה מהמוסד. - בכל יציאה לחופשת בית יש לקבל אישור על ידי הרופא אשר יתועד בתיק האישי. יש לתאם מול אחות אחראית או מזכירה ולקבל הדרכה מתאימה בפיזיותרפיה. יש להסדיר פיקדון על הוצאת אביזר עזר מהמוסד מול מזכירות השיקום. חופשת בית עד 24 שעות – יציאה ביום שישי וחזרה במוצאי שבת בלבד.
- בשבוע הראשון לאשפוז אין יציאה לחופשת בית.
- חל איסור לעשן במוסד לרבות המחלקות השונות, חדר האוכל, חדר מטופל, חדרי מדרגות ומעלית, אלא במקומות המוגדרים לכך.
- הזמנת אמבולנס מד"א תהא בתיאום עם המשפחה. במידה והמשפחה אינה זמינה למענה ובהתאם לשיקול דעת הרופא, במקרים דחופים יוזמן אמבולנס מבלי תיאום עם המשפחה והתשלום עבור האמבולנס יהיה על חשבון המשפחה.
- בעת החמרה במצב ולפי הנחיות המקדימות יועבר יקירכם לבית חולים באמצעות אמבולנס. בעת הפינוי נבקש ליווי של בן משפחה. הסדרת התשלום בגין השינוע באמבולנס נעשה ע"י משפחת המבוטח /אפוטרופוס, מול הקופה או מד"א, אלא אם המטופל נמצא תחת קוד של משרד הבריאות.
- יתכנו מקרים המצדיקים שינויי מיקום של מחלקות או העברת מטופלים ממחלקה למחלקה על פי צורך המוסד.
במידה ויתבצעו שינויים אלו, המוסד יעדכן את המשפחה בדבר שינוי המיקום
הנחיות כלליות במחלקה:
- במידה וישנם בני משפחה רבים, הגדירו מי הוא איש הקשר אליו הצוות יפנה בעת הצורך.
- מסירת מידע רפואי/עדכון לגבי מצב רפואי נוכחי/תכנית טיפול תינתן אך ורק לאפוטרופוס או קרובי משפחה מדרגה ראשונה בתיאום מראש.
- ביקורי משפחות עד השעה 20:00 בערב. בעת קורונה מדיניות הביקורים משתנה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ולרוב הכניסה מותרת לבעלי תו ירוק בלבד, יש להתעדכן.
- לידיעתכם, אין מקומות קבועים הן בחדרים והן בחדר האוכל. מיקום הישיבה בחדר אוכל ושינויים אפשריים (לרבות מעבר בין חדרים) יקבעו על ידי אח/ות אחראי/ת מחלקה בלבד .
- חל איסור על הבאת מכשירים חשמליים מהבית ללא אישור ההנהלה.
- השטחים הציבוריים מצולמים 24 שעות ביממה.
- לאחר פינוי יקירכם (ששהה במר"ג דרך קוד משרד הבריאות) לאשפוז בבית חולים יש שמירת מיטה במשך עד שבועיים.
שימו לב – בתקופת פנדמיה או מלחמה עלולים להיות שינויי מיקום של מחלקות. שינויים אלה יכולים לכלול מעברים בין קומות, בין מחלקות ובין בניינים. בנוסף, בהמשך להנחיות משרד הבריאות – יילקחו סיקורים למטופלים בתדירות
שמשרד הבריאות יורה לנו לרבות מתן חיסונים.
רווחת המטופל:
- מקלחות יבוצעו במשך היממה (בוקר/צהריים/ערב) בהתאם לשיקולי הצוות המטפל מטעמי בטיחות המטופל וסדר הטיפולים.
- ביגוד: יש להביא ביגוד נוח – מומלץ טרנינגים עם גומי ונעלי הליכה סגורות, חפצים להיגיינה אישית.
כביסה מתבצעת במסגרת המר"ג. - שירות טלוויזיה: ניתן לרכוש שירותי טלוויזיה. יש לפנות למידע נוסף במזכירות המר"ג.
- שירות טיפוח אישי וסביבתי על חשבון המוסד – תספורת נשים/ גברים, גזירת ציפורניים, כביסה.
- שירות טיפוח אישי בתשלום: מניקור/ פדיקור רפואי. יש להירשם לקבלת השירות במזכירות, עלות טיפול- 50 ₪.
- במידה ומצבו של יקיריכם מחמיר עד לשינוי סטטוס תפקודי, על המשפחה/מטפל העיקרי/אפוטרופוס לקחת אחריות על הסדרת תשלום מידי עבור האשפוז שלו במר"ג מול המזכירות ומול קופת החולים.
- ניתן להביא מקרר לשימוש פרטי בחדרו של המטופל, לאחר אישור של הנהלת המר"ג וזאת בתנאי שתחזוקה וניקוי המקרר על אחריות בני המשפחה. יובהר כי מבוצעת בקרת ניקיון על המצב התברואתי במקרר. כמו כן, יודגש כי אין המוסד אחראי על כל נזק שעשוי להיגרם למקרר.
- על מנת לקבל מימון ממשלתי לאשפוז סיעודי במר"ג ישנם מספר קריטריונים של משרד הבריאות (מידע מפורט ניתן לקבל אצל עו"ס מחלקה או באתר משרד הבריאות > קישור