פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

בתי אבות סיעודיים

בתי אבות סיעודיים
בתי אבות סיעודיים

אם אחד מיקיריכם, הורה, בן או בת זוג, חבר טוב או קרוב משפחה, כבר לא נמצא במצב שבו הוא יכול לגור לבדו ללא סיוע וסיעוד, הפקדת הטיפול בו במישהו אחר היא בהחלט לא קלה. אמנם לא מדובר בפרידה, אבל מדובר בשלב חדש בחייכם, שלב שבו עליכם להודות בפני עצמכם – אני כבר לא האדם הטוב ביותר לטפל בו. אז איך בוחרים בתי אבות סיעודיים ומוודאים שצרכיו של יקירכם מתמלאים ברמה הגבוהה ביותר ושבריאותו וביטחונו האישי נשמרים?

יש כמה פרמטרים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים בית אבות, אך לפני הכל חשוב לעמוד על ההבדל בין בית אבות סיעודי ובין דיור מוגן.

דיור מוגן אינו מספק שירותים רפואיים ברמה גבוהה, אלא אם הוא כולל אגף סיעודי. הדיור המוגן מתאים לקשישים עצמאיים, שלא רוצים לחיות יותר בגפם ומחליטים לעבור לקהילה חדשה, קהילת בית האבות. יש בתי דיור מוגן שמספקים אף חדר כושר, בריכת שחייה, חוגים, פעילויות וספרייה. במסגרת הדיור המוגן כל דייר מקבל דירה ליחיד או לזוג, המאובזרת בלחצן מצוקה.

בתי אבות סיעודיים מתאימים לקשישים שזקוקים להשגחה רפואית באופן יום יומי. מלבד ארוחות ומקום לינה, בית האבות הסיעודי מספק לדייריו גם שירותים רפואיים וסוציאליים. הגדרת אדם כסיעודי מתבצעת בדרך כלל על ידי גורמי הרווחה. קשיש סיעודי זקוק לסיוע לפחות שלוש מתוך שש הפעולות הבאות: אכילה, רחצה, שליטה על סוגריו, ניידות, קימה ושכיבה. חשוב לציין כי בבתי האבות הסיעודיים בדרך כלל יש גם מחלקה סיעודית מורכבת, עבור קשישים הזקוקים להשגחה ולטיפולים רפואיים באופן שוטף.

בנוסף למחלקות אלו, בתי חולים סיעודיים כוללים מחלקות לתשושי נפש. תשושי נפש הם חולי דמנציה ואלצהיימר על פי רוב, המסוגלים בדרך כלל להתנייד בעצמם ואינם זקוקים לכיסא גלגלים. עם זאת, הם סובלים מירידה משמעותית בפעילות הקוגניטיבית שלהם, בזיכרון, ביכולת ההתמצאות וכושר השיפור. כתלות במצבם הקוגניטיבי, קשישים הסובלים מתשישות נפשית זקוקים להשגחה ועזרה מלאה ברמות שונות. מחלקות אלו דורשות רישיון מיוחד ופיקוח של משרד הבריאות. שהות בבית חולים או במחלקה לתשושי נפש עשויה לזכות למימון חלקי עד מלא ממשרד הבריאות, על פי עמידה בקריטריונים מסוימים.

מחפשים בית אבות סיעודי ליקיריכם? כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם בתהליך החיפוש:

רמת האוכל במקום – כשאנשים הולכים ומזדקנים הם מתחילים לאבד הרבה מהרגישות החושית שלהם. זה השלב שבו המזון שהם אוכלים הופך חשוב יותר מאי פעם. יכול להיות האוכל המוגש בבית אבות יענה על הדרישות התזונתיות של הדייר, אבל האם הוא מעורר תיאבון? הפרמטר הזה חשוב במיוחד, משום שקשישים רבים מאבדים את התיאבון כאשר הם מתבגרים, ואכילה נכונה היא חיונית לבריאותם.

פעילויות בשעות הפנאי – אם כשאתם מבקרים בבית האבות אתם רואים דיירים באזור הלובי, הקפיטריה או חללי הפנאי המשותפים, זה סימן טוב, זה אומר שהם לא סגורים בחדר שלהם מול הטלוויזיה ללא חברה או השגחה. בתי האבות הטובים ביותר מפעילים פעילויות באופן יום יומי, כמו פעילויות ספורט ומשחקי חברה. מדובר באלמנט הכרחי למצב הנפשי והבריאותי של הדייר.

רמת המטפלים הסיעודיים – האנשים החשובים ביותר בבית האבות הם המטפלים הסיעודיים. הם אלה שמלווים את הדיירים באופן יום יומי, עוקבים אחר מצבם ומסייעים להם בהתמודדות השגרתית. שוחחו איתם, לא רק עם מנהלי המקום, לפני שאתם חותמים על בית אבות. מה הרושם הראשוני שהם משאירים עליכם? האם הם נראים מרוצים ושמחים להגיע לעבודה? אם כן, אתם יכולים להיות בטוחים שהם יעשו הכל בשביל יקיריכם.

מחפשים בתי אבות סיעודיים?

גולדנקייר היא רשת מרכזים רפואיים שמתמחה בסיוע למטופלים בגיל השלישי. מרכזי גולדנקייר כוללים את כל המחלקות הנדרשות לטיפול בגיל הזהב, החל משיקום ועד תשוש נפש. המרכזים כוללים חדרים מרווחים, מצוידים במיטב הציוד הרפואי, יחד עם אזורים ציבוריים הכוללים פעילות חברתית וטיפולית. בגולדנקייר אתם יכולים להיות בטוחים שיקיריכם מקבלים את הטיפול הטוב והצמוד ביותר. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים.

Facebook