פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

בתי אבות בנס ציונה

בית חולים שיקומי

בית חולים שיקומי
בית חולים שיקומי

בבית חולים שיקומי, חטיבת השיקום היא לב לבו של בית החולים אשר במסגרתה מוענק הטיפול השיקומי האיכותי. מטרתו העליונה, זו שמנחה את הצוות המקצועי בכל הליך שיקום ממחלות ומאירועים טראומטיים, היא להשיב למטופלים יכולות שאבדו ולאפשר להם איכות חיים אופטימלית.

כל תהליך שיקומי מותאם לכל מטופל באופן אישי וניתן על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. לאחר שלב האבחון המקצועי, הצוות בונה תכנית טיפול אישית שמותאמת לצרכים ולמצבו הפיזי והנפשי הייחודי של המטופל. מטבעם, טיפולי השיקום הם רב-מקצועיים ובמהלכם נעשה שימוש בשיטות הטיפול המתקדמות ביותר ובטכנולוגיה החדישה ביותר.

בבית חולים שיקומי תמצאו מספר מחלקות שיקום שונות, אשר יתנו מענה רחב ככל האפשר למגוון הפגיעות והגישות הטיפוליות השונות אשר נדרש לנקוט בהן בתהליך השיקום. כיוון שהפגיעה יכולה להיגרם הן ממחלות והן מאירועים טראומתיים כמו תאונות, בבית חולים שיקומי המטופלים עוברים שיקום נוירולוגי ו/או שיקום אורטופדי.

מחלקת שיקום נוירולוגי בבית חולים שיקומי

אל מחלקת השיקום הנוירולוגי בבית החולים השיקומי מגיעים מטופלים הסובלים ממגבלות או מנכות כתוצאה מנזק מוחי לאחר שבץ, ניתוח, מחלת מוח, פגיעה בחוט השדרה ועוד, אשר גורמות לחסרים נוירולוגיים ארוכי טווח.

פגיעה נוירולוגית עשויה לגרום, בין היתר, לקשיי תנועה או דיבור, או לפגוע בקוגניציה, בזיכרון וביכולת החברתית. במהלך השיקום עוברים החולים סוגים שונים של טיפול על מנת להחזיר לעצמם את הלקויות הנוירולוגיות שנגרמו כתוצאה מהמחלה, ובעיקר לומדים להכיר את עצמם ואת גופם מחדש, לאחר המחלה. התפקיד העיקרי של השיקום הנוירולוגי הוא להעניק למטופלים שיפור מסוים של היכולות שנפגעו, ולספק להם עצמאות כלשהי לקראת חזרתם הביתה. מכיוון שבמקרים רבים הנזק הנוירולוגי שנשאר לאחר המחלה הוא קשה ביותר, מטופלים רבים לא יכולים לחזור הביתה ולתפקד באופן עצמאי.

למטרה זו בדיוק קיים השיקום הנוירולוגי, אשר מסייע למטופלים "להכין את גופם" לקראת החזרה הביתה, ולשפר יכולות תפקודיות חשובות.במהלך הטיפול השיקומי, אשר נועד להשיב למטופלים את תפקודיהם הגופניים והקוגניטיביים, החולים זוכים לטיפול אישי וצמוד של אנשי הצוות במטרה להקטין את הסיכון להישנות האירוע, ולסייע להם לחזור לחיים משפחתיים וחברתיים, לעבודתם ולתפקוד עצמאי מלא ככל שאפשר.

המאפיינים של מחלות נוירולוגיות ופגיעתם יבואו לידי ביטוי בפגיעות בתפקודים היותר חשובים שיש לחולים, קרי התנועה והדיבור. לשם כך, חולים המאושפזים בבית חולים שיקומי ועוברים הליכי שיקום נוירולוגי, יעברו גם שעות רבות וארוכות של טיפולי פיזיותרפיה לשיפור יכולת התנועה והשליטה על השרירים. בנוסף, יעברו המטופלים הליכי ריפוי בדיבור על ידי קלינאית תקשורת לטובת החזרת היכולת השפתית שנפגעה במידת מה.

מחלקת שיקום אורטופדי בבית חולים שיקומי

הפנייה אל טיפול שיקומי אורטופדי בבית חולים שיקומי ניתנת לאחר פציעה אורטופדית או הליך כירורגי אורטופדי ומכוון לשחזור תפקודו של האדם שנפגע או נפצע באופן מלא או כמעט מלא. הטיפול יינתן בחלק מהמקרים במסגרת של אשפוז במחלקת שיקום בבית החולים או במוסד שיקומי, בחלק מהמקרים בביתו של המטופל, ובחלק אחר מהמקרים במתכונת של ביקורים בקליניקה. כאשר יכולת התנועה נפגעת, אם מערכת השלד -שרירים ניזוקה, אם יש ירידה בטווח תנועה או נדרש הליך כירורגי סבוך, שיקום אורתופדי יכול לחולל פלאים: הוא יכול להפחית כאבים ולהחזיר איברים פגועים לתפקוד. הוא אף יכול לשפר טווח תנועה ולהשיב את שמחת החיים.

חטיבת השיקום האורטופדי ברשת "גולדנקייר" הינה אחת מחטיבות השיקום האיכותיות, המפותחות והמקצועיות בישראל. לרשות המאושפזים קיים צוות מומחים רב מקצועי מיומן, מסור ואדיב, המשתף פעולה עם המטופל ומשפחתו, על מנת לשפר ולמצות את יכולתו התפקודית והקוגניטיבית. ציוד ומכשור חדישים ותנאי אשפוז מעולים מאפשרים ביצוע הליכי שיקומים אורטופדיים מורכבים בסביבה טיפולית חמה ומתחשבת.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי הכיר בזכות החולה שתפקודו נפגע לקבל טיפול שיקום אורתופדי, ולכן כלל את הטיפול בסל השירותים הניתנים על ידי הקופות החולים.

השיקום מסייע למטופל להסתגל למצב החדש ומנסה להחזיר את המצב לקדמותו עד כמה שאפשר, בצורה מחושבת וזהירה. בנוסף, ללא טיפולי שיקום הבעיה האורטופדית עלולה לחזור, להחריף או לגרום לפגיעה ביכולת התפקוד של המטופל. במהלך הטיפול יושם דגש על הפחתת כאבים, השבת טווחי תנועה, שיפור שיווי המשקל, ריפוי הרקמות ושיפור כושר התפקוד של האזור. השיקום האורטופדי נועד ללמד את הגוף כיצד לחזור לשגרה ולהגיע למקסימום כושר תפקוד.

ברוב המקרים, תהליך השיקום האורטופדי כולל טיפול במספר מישורים במקביל ומשלב, בין היתר, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וליווי סוציאלי. צוות השיקום יכלול גם רופא מוסמך המתמחה בשיקום ורפואה פיזית, פסיכולוג המטפל בבעיות קוגניטיביות, רגשיות או התנהגותיות, ומומחי שרירים ושלד.

הסטנדרטים המקצועיים של מחלקת השיקום האורטופדי שלנו כוללים:

  • הנגשת מידע למטופל ולבני משפחתו – מתן מידע עדכני, מובן ונגיש בכל שלבי הטיפול, באופן יזום על ידי אנשי הצוות ובהתאם לרצון המטופל ובן משפחתו
  • מקצוענות – אנשי הצוות בחטיבה מחויבים למתן טיפול מקצועי ברמה הגבוהה ביותר
  • העצמת המטופל – שיתוף המטופל ומשפחתו, הבטחת מעורבותם בתהליך הטיפול בשקיפות ובהלימה לצרכיו, רצונו ותרבותו
  • יחס אישי – הצוות המטפל נוהג במטופל בכבוד, בהגינות ובאדיבות, מתוך התחשבות מירבית בצרכיו
  • תנאים סביבתיים – שמירה על סביבה טיפולית נקייה, נעימה ומתחשבת
  • בטיחות הטיפול – עבודה על פי נהלים מקצועיים וקידום בטיחות בטיפול
  • רצף טיפולי – מתקיים תיאום ורצף טיפולי בין כל המטפלים המקצועיים בסקטורים השונים, כולל שיתוף פעולה במעבר בין החטיבות האשפוז השונות והקהילה

חטיבות השיקום על כל מחלקותיהן, לרבות שיקום אורטופדי ומכוני שיקום המציעים טיפולים לא רק למשתכנים במחלקות השיקומיות פועלים בשני סניפי הרשת:

סניף "התיכון" – בית אבות בתל אביב וסניף "המושבה" – בית אבות בנס ציונה.

מחלקת שיקום אורטופדי בסניף התיכון נמצאת במיקום מרהיב עם נוף המשקיף לים, הממוקם קרוב למרכזים רפואיים "איכילוב" ו"וולפסון".

כמו כן, סניף המושבה המפעיל גם הוא בית חולים שיקומי בנס ציונה, ממוקם גם הוא אל מול נופים קסומים וריאות ירוקות המשרות רוגע ותהליך שיקום אורתופדי נח למטופלים במחלקות השיקום בסניף.

חטיבות השיקום ב"גולדנקייר" לרבות שיקום אורתופדי, פועלות ברישיון ופיקוח של משרד הבריאות.

סניף גולדנקייר דושי – נצרת משרת את כל תושבי הצפון במרכז הרפואי גריאטרי מגוון מחלקות אשפוז ביניהם: שיקום, הנשמה ממושכת, סיעודי מורכב תומך ומחלקות כרוניות המאפשרות רצף טיפולי, וזאת בנוסף להפעלת מרכז אמבולטורי המשרת את כלל הקהילה באיזור הצפון. העיצוב הייחודי משלב את האדריכלות הרפואית המתקדמת יחד עם מלונאות מודרנית ומעצים את חווית השירות.
לרשות המאושפזים ומשפחותיהם צוות מיומן ומקצועי מכל תחומי הרפואה והבריאות.