פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

מכון ריפוי בעיסוק

מכון ריפוי בעיסוק

מכון ריפוי בעיסוק
מכון ריפוי בעיסוק

מכון ריפוי בעיסוק פועל כחלק משירותי הבריאות הטיפוליים הניתנים במרכז רפואי נס ציונה –  "המושבה". מטרת הטיפול היא השגת עצמאות מרבית ומיטבית של המטופל, בתחומי הפעילות והעיסוק השונים בסביבת חייו. כל זאת, על פי סטנדרטים והנחיות משרד הבריאות.

חשוב לדעת על מכון ריפוי בעיסוק:

  • ריפוי בעיסוק הינו מקצוע שיקומי-טיפולי, אשר מטרתו לאפשר השתתפות מרבית בתפקודי היומיום.
  • לכל מטופל אשר מתקבל למחלקה כלשהי, מתבצעת הערכה תפקודית, מוטורית, תחושתית וקוגניטיבית, ובהתאם לכך נקבעת תכנית טיפול במכון ריפוי בעיסוק.
  • ריפוי בעיסוק עובד בשילוב עם שאר מקצועות הפרה-רפואיים, כאשר הם משלימים זה את זה ועובדים בשילוב, על מנת להוביל את המטופלים לרמת תפקוד גבוהה יותר.
  • ריפוי בעיסוק עוסק בשיפור/שימור יכולות קוגניטיביות, שיפור/שימור תפקוד ידיים וטווחי תנועה, שמירה על מילוי זמן פנוי (משמש לשמירה גם על יכולות קוגניטיביות ותפקודיות) ושיפור/שימור

יכולות תפקוד ADL. כמו כן, בעת צורך, בניית סדים וכריות לידיים.

  • בריפוי בעיסוק יושם דגש על תפקוד, למשל – תרגול לבוש, סיוע בהתאמת אביזרי אכילה, תרגול בישול ועוד. יתר על כן, ריפוי בעיסוק מטפל בפן הקוגניטיבי

(התמצאות, תהליכי חשיבה, זיכרון ועוד).

  • צוות הטיפולי במכון ריפוי בעיסוק מתכנן ומקיים פעילויות פרטניות, קבוצתיות, יצירה, חוג בישול, חגיגת ימי הולדת, חגיגת חגים, פעילויות נגינה, חוג בע"ח, פעילויות מתנדבים ועוד.
  • לכל מחלקה מדריכת תעסוקה, אשר נמצאת במחלקה במהלך שעות הבוקר. צוות מדריכות התעסוקה מציע למטופלים מגוון הפעלות פרטניות וקבוצתיות, כגון אקטואליה, קבוצת התעמלות, שירה בציבור ובינגו – הכל בסיוע של הצוות המסור והמיומן שלנו.

הריפוי בעיסוק מתבצעת התאמה של התעסוקה לאופיו של כל מטופל.

  • למרפאה בעיסוק הסמכות להמליץ על התאמת דיור, כגון חדר מקלחת ופתח דלתות ומעברים. כמו כן, התאמת אביזרי עזר לתפקוד בהתאם לצורכי המטופל: כף נעליים, גורב גרביים, אביזרי עזר

וכד'. כל מטופל ובני משפחתו מקבלים המלצות לקראת השחרור, על מנת להתאים את ביתו של המטופל לבטיחות, עצמאות ומניעת נפילות.

מנהלת היחידה: הגב' חגית אליהו
המכונים לריפוי בעיסוק:
טלפון: 4922*
מיקום המכון: קומה 2
שעות פעילות: ימים א'- ה'