פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

טיפול באדם סיעודי

מה היא ההגדרה של חולה סיעודי ?

חולה סיעודי הוא אדם אשר זקוק לעזרה ולסיוע במטלות היומיומיות עקב מחלה, תאונה, מצב בריאותי ירוד ו/או במקרים בהם החולה מוגדר כתשוש נפש והיכולת הקוגניטיבית והאינטלקטואלית שלו נפגעה.
אדם הופך ומוגד כאדם סיעודי ברגע בו אינו יכול ומסוגל לבצע בכוחות עצמו מספר פעולות יומיומיות בסיסיות בניהם: קימה ושכיבה, ניידות, שליטה על הסוגרים, להתרחץ בכוחות עצמו, לאכול ולשתות בגפו, להתלבש ולהתפשט, שכן החולה אינו מסוגל לבצע 50% מהמשימה הרי שאינו מסוגל לבצע כלל !!
על מנת להיות זכאי לגמלת סיעוד מהביטוח לאומי על החולה לעבור את מבחן התלות ADL המאפשר למדוד ולהעריך את רמת תפקודו של החולה.
ישנו מצב נוסף בו החולה מוגדר "כסיעודי מורכב", מצב בו החולה מעבר לסיוע ועזרה בביצוע המטלות הבסיסיות זקוק לטיפול והשגחה רפואת באופן שוטף ע"י צוות רפואי מוסמך ומיומן.

אין ספק שקרוב משפחה המוגדר כסיעודי משפיע באופן ניכר על בני המשפחה הקרובה אשר נאלצת להתמודד עם מציאות אחרת ושונה הן מבחינה רגשית, נפשית ופיזית, כל חוסר הוודאות וההליכה אל הלא נודע מציפים את הקרובים בשאלות ובלבטים קשים, אשר ללא ספק ישפיעו עליהם ועל איכות חיים ועתידו של היקר להם מכל.
על כן, בכדי לא להעכיר על האווירה ולהוביל למצבים של כעס ורגעי משבר, על בני המשפחה להתגייס האחד למען השנייה, להפגין מעט אכפתיות ותמיכה ולאפשר לכל בני המשפחה לקחת אחריות ולהיות פעילים כל אחד כפיי יכולתו בכל  התהליך הקשה, המורכב והמתסכל, על מנת להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר.

מה הן מקומות הטיפול לאוכלוסיית הגיל השלישי המוגדרת כסיעודית ?

בפני בני המשפחה של החולה המוגדר כסיעודי עומדות שתי אפשרויות כאשר כל בחירה מבין האפשרויות ניתנת לשיקול דעת של בני המשפחה תוך התייחסות למצבו הפיזי, הנפשי והרפואי של הקשיש.
כאשר האפשרות הראשונה היא להשאיר את הקשיש בביתו, בסביבה הטבעית והמוכרת לו ולהסתייע בגמלת סיעוד מהביטוח לאומי אשר מאפשר לקשיש קבלת סיוע במימון מטפלת אשר תסעד את הקשיש מספר שעות בהתאם וביחס לחומרת המצב (בין 16-18 שעות שבועיות), או לחילופין ביכולתם להעסיק עובד/ת זר/ה וליהנות מסיוע חלקי במימון העובד.
האפשרות השנייה היא העברתו של הקשיש לאחת המסגרות המתאימות ביותר בעבורו, כאשר האופציה הנכונה והכדאית ביותר היא ללא ספק העברתו למחלקה סיעודית באחד מבית האבות ו/אולבית אבות לתשושי נפש בה הקשיש יוכל לקבל את כל הטיפול והסיוע האידיאליים להם הוא זקוק ע"י צוות עובדים מיומן ומקצועי אשר יענה באופן מקסימלי על צרכיו של הקשיש הן מהפן הפיזי והן מהפן הנפשי והרגשי.
מעבר לכך, במסגרת בתי אבות סיעודיים במרכז זוכה הקשיש לחיי חברה תוססים ופעילים ולסביבה משפחתית וחמימה, אשר באיזה שהוא מקום משפיעים רבות ע השהייה ועל הביטחון בקרב הקשיש.

בפני בני המשפחה של חולה המוגדר כסיעודי מורכב, אין את האפשרות והיכולת להשאיר את הקשיש בביתו בשל הצורך בקבלת טיפול רפואי שוטף, מה שמחייב את בני המשפחה להעבירו לאחד ממוסדות הטיפול המתאימים לקשישים השרויים במצב שכזה כגון: בית חולים סיעודי מורכבבית הורים, בתי אבות בהם נמצאת מחלקה לחולים סיעודיים מורכבים, שם הם יוכל ליהנות מטיפול רפואי מקצועי ומסור ומהשגחה קפדנית 24 שעות ביממה ע"י צוות רפואי מוסמך.

Facebook