פרטי התקשרות

פנייתכם חשובה לנו, השאירו פרטי יצירת קשר ואנו נשמח לחזור אליכם

הידרותרפיה – במה היא מסייעת לבני גיל הזהב?

רבות כבר נכתב ונאמר על הכוח המרפא והמחייה של המים, ואכן יש משהו שונה ורב עוצמה בשהייה בתוך מים. מהבחינה הטיפולית, לטיפול במים קוראים הידרותרפיה, כאשר בשנים האחרונות הצטבר גוף מחקר ועדויות המראה על קשר חיובי בין הידרותרפיה לבין שיפור בבריאות ובאיכות החיים של קשישים. התחום הולך וצובר מודעות ונכנס למוסדות טיפוליים, כך שאתם יכולים היום לבחור בית חולים סיעודי אשר מציע גם טיפולים אלו לצד טיפול סיעודי ורפואי מסור ומקצועי.

הסבר כללי על הידרותרפיה

כפי שניתן להבין מהשם, הידרותרפיה היא שיטה טיפולית המערבת מים. מדובר על טיפול הדומה במובנים רבים לפיזיותרפיה, אלא שהוא מבוצע כל כולו בתוך מים. המטפלים בשיטה רותמים יכולות ויתרונות של השהייה במים לצרכי הטיפול – טמפרטורת מים, תחושת הציפה, הפחתת משקל, הרגעה, הרפיה וכן הלאה. לרוב טיפול הידרותרפי יבוצע בבריכה מיוחדת או בתנאים מסוימים – למשל גובה מים/רצפה אחידה, טמפרטורת מים גבוהה מבריכת שחייה רגילה ועם ציוד טיפולי מתאים.

שיטת ההידרותרפיה משמשת להקלה ואף לטיפול של ממש במקרים כגון פריצות דיסק, כאבי פרקים, בעיות ניווניות במערכת השלד והשרירים, פרקינסון ועוד מצבים ומקרים רבים.

סיוע ושיפור מצבם של קשישים

במחקרים שונים בדקו כאמור את השפעת טיפולים הידרותרפיים על בריאותם ואיכות חייהם של מטופלים קשישים, גם ברמת תפקוד גבוהה וגם במסגרות כגון בית חולים סיעודי. התוצאות הראו באופן כללי על שיפור באיכות החיים ואף פתרון בבעיות בריאות שונות. כמה דוגמאות:

  • שיפור בעיכול מזון.
  • מראה ותחושה משופרים של העור.
  • הפחתת כאבים שונים – פרקים, שרירים, כאבים מבעיות יציבה וכן הלאה.
  • קשישים רבים דיווחו על תחושות נעימות ומיטביות של הפחתת מתחים, חרדות, לחץ.
  • שיפור במצבים של מחלות מחזור דם, סוכרת וכדומה.
  • שיפור בתסמינים ובאיכות החיים במקרים של מחלות נשימה, כאבי גב, הפרעות שיווי משקל.

כאשר מעניקים טיפול הידרותרפי לקשיש, מתרחשת תגובה ברקמות הגוף, כאבים פוחתים, מתחים יורדים ומשתחררים ותהליכי ריפוי משתפרים. תשומת הלב האישית והעדינה במהלך הטיפול נותנת המון למטופלים הקשישים, שרבים מהם נמצאים במצב ירוד וקשה מול החברה, המשפחה ומול עצמם עם הגיעם למצב תפקודי או בריאותי מסוים.

מדוע הידרותרפיה טובה לקשישים וגם לקשישים סיעודיים

כאשר אדם נכנס לבריכה, הוא מאבד שני שליש ממשקל גופו, עובדה זה לבדה מספקת הקלה מכאבי פרקים וכאבים שונים ומשונים. הלחץ הפיזי על שרירי השלד, המפרקים והעצמות פוחת משמעותית וניתן בעזרת המטפל להגיע לטווחי תנועה שמחוץ למים היו בלתי אפשריים עבור המטופל הקשיש. בהקשר זה, הידרותרפיה מציע את אותם היתרונות גם למטופלים סיעודיים, ואולי אפילו ביתר שאת מבחינת הרגעה, הרפיה והפחתת מתחים. מדובר על טיפולים נעימים, מותאמים אישית ועם תשומת לב מאוד עדינה ואישית למטופל, כך שההשפעה המתקבלת היא שיפור רגשי-נפשי וגם בריאותי-תפקודי.

Facebook